Sopro Nederland B.V.

logo
Sopro Nederland B.V.
Adres
Kruyderlaan 21A
3431BM Nieuwegein
Contact
Nico Zeinstra
Telefoon
E-mail
Website

Wij bij Sopro hebben een duidelijke strategie. Ons doel is om altijd een stap voor te blijven op de concurrentie om op de lange termijn aantrekkelijk te blijven voor gespecialiseerde retailers en verwerkers. Onze internationale aanpak bouwt voort op dit succesvolle concept. Onze aanwezigheid in heel Europa stelt ons in staat deel te nemen aan de groei van de belangrijke Europese markten en onze marktpositie uit te breiden.

Sopro- een Europees merk.

Kort nadat het bedrijf in 1985 werd opgericht, begon ook de opbouw van de Europese aanwezigheid van het merk Sopro met een netwerk van distributiepartners en de oprichting en overname van buitenlandse bedrijven met een eigen productie, waarvan de meeste op hun respectieve lokale markten worden verkocht.

Vandaag de dag wordt de Sopro Groep vertegenwoordigd door bedrijven in Oostenrijk, Polen, Warschau en in Hongarije, in Nederland en in Zwitserland met een filiaal in Thun op de Europese markt voor chemische bouwproducten.

Aangeboden worden producten voor het leggen en voegen van keramische tegels en platen, evenals natuursteen, inclusief geschikte producten voor de voorbehandeling en afdichting van ondergronden, evenals een groot aantal speciale bouwmaterialen voor verdere bouwwerkzaamheden.

De marketing van de producten en productsystemen vindt uitsluitend plaats via de gespecialiseerde groothandel van de handelsdoelgroepen. Een gekwalificeerd en bekwaam buitenteam is beschikbaar voor dit doel en zorgt voor het klantenbestand in de afzonderlijke verkoopregio's. Een efficiënt bouwadvies biedt ook actieve ondersteuning voor de toepassing van de producten ter plaatse en biedt een uitgebreid aanbod van training en bijscholing. Het concept van exclusieve marketing via gespecialiseerde groothandel is ook internationaal een sleutelfactor voor de succesvolle ontwikkeling van het merk Sopro.

De aanwezigheid in geheel Europa maakt het mogelijk om flexibel aan verschillende regionale vereisten te voldoen. Met individuele strategieën wordt de marktpositie in de afzonderlijke landen consequent uitgebreid - in nauwe coördinatie en op basis van langdurige samenwerking met andere strategische partners.