Momenteel werken de bouwers van de Anton Groep aan een compleet nieuw, eigentijds onderkomen op de Vaandel in Heerhugowaard. Een complex bestaande uit maar liefst 11.500 m2. Hier zullen vanaf 2022 de Anton Groep werkmaatschappijen: Anton Rail & Infra, Anton Staalbouw, Harder Constructie en Adviesbureau, De Leeuw Protection Systems en Kok Infra zich vestigen. In juli is de eerste betonlaag gestort in samenwerking met Loos Betonvloeren.
Begin april startte zustermaatschappij Kok Infra met het grondwerk en werden de eerste heiwerkzaamheden verricht. Alles werd in gereedheid gebracht voor het slaan van de eerste paal. Vanaf nu zal de bouw van het nieuwe pand van de Anton Groep in Heerhugowaard steeds zichtbaarder worden.
Anton Groep staat voor vakmanschap, waarin duurzaamheid, veiligheid en de aandacht voor het milieu en de leefomgeving voorop staat. Bij het ontwerpen van het nieuwe Anton-onderkomen is duurzaamheid een groot punt van aandacht geweest. Zo is het pand volledig klimaat-neutraal ingericht, voldoet het aan de EPC 0 norm en heeft het een minimale levensduur van 50 jaar. De energie wordt opgewekt dankzij de 600 zonnepanelen op het dak. Alle energie die hiermee wordt opgewekt, wordt eveneens verbruikt.
Het pand wordt afgewerkt met sandwichpanelen. Deze panelen bestaan uit een buiten- en binnenplaat van metaal met een isolerende PIR schuimlaag er tussen. De panelen zijn gemakkelijk verwerkbaar en heeft een hoge isolatiewaarde. Bovendien is het materiaal van buitenaf goed te reinigen.
Ook wordt er een wadi (Water Afvoer Door Infiltratie) geplaatst. Een wadi is een wateropvang voor hemelwater. Dit zorgt ervoor dat dit water in de bodem kan infiltreren. Zo wordt het rioolstelsel minder belast en misschien wel belangrijker: het grondwater wordt aangevuld.
Rondom het pand wordt er speciale infiltrerende bestrating aangelegd. Infiltrerende bestrating is bestrating waarin of waarlangs regenwater wegzakt in de ondergrond. Bij traditionele bestratingen loopt het regenwater meteen het riool in. Door infiltrerende bestrating toe te passen, houd je het water vast in de wegfundering.
Tot slot houdt men bij de bouw ook rekening met de toename van elektrische auto’s en worden er in totaal op termijn 20 laadpalen geplaatst en is er ruimte voor 40 laadpalen.