Deel deze spotlight

EEN INTEGRALE AANPAK, MAAR WEL MET STANDAARD SOFTWARE. DIE BENADERING SPRAK ONS METEEN AAn

Tekst
BeeldAFAS Software

Toen Groosman toe was aan nieuwe bedrijfssoftware was duidelijk dat het architectenbureau zoveel mogelijk functionaliteit wilde benutten. En ook dat zoveel mogelijk medewerkers in de organisatie daar wat aan zouden hebben. “We wilden de foutmarge verkleinen, verspilling tegengaan en verbetermogelijkheden identificeren” aldus directeur Theo Peekstok. Met de bekende Rotterdamse no-nonsense mentaliteit is dat allemaal gelukt.

Bij de keuze voor AFAS was het voor Peekstok een uitgemaakte zaak dat Groosman zoveel mogelijk functionaliteit van het pakket in gebruik zou nemen. Twijfels waren er wel over een kritiek proces als de loonadministratie, die op dat moment was uitbesteed aan een externe partij. “AFAS overtuigde ons ervan dat het geen enkel probleem was om de loonadministratie in eigen huis te doen”, aldus Van Winden die voor de zekerheid nog wel even een cursus deed en haar Praktijkdiploma Loonadministratie haalde.

GOUDEN TIP

Hoewel de architectenbranche ietwat behoudend van karakter is, kiest Groosman graag voor verandering als dat ook tot verbetering leidt. Vraag het Yvonne van Winden, die het gevoel heeft dat haar werk de afgelopen jaren in positieve zin radicaal is veranderd. “Toen ik hier een tijdje werkte, had ik voortdurend het gevoel dat ik een tsunami aan werk voor me uit aan het schuiven was. Dat gevoel ben ik nu gelukkig helemaal kwijt”, aldus Van Winden die desgevraagd nog wel een gouden tip heeft. “Houd je processen tegen het licht en sta open voor verandering. Met zo’n houding zul je ontdekken dat moderne software je heel veel voordeel kan opleveren.

Over Groosman

Groosman, in 1948 in Rotterdam opgericht door Ernest Groosman, is een middelgroot architectenbureau dat bestaat uit architecten, constructeurs en modelleurs. Het bureau maakte ten tijde van de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog een enorme groei door. Het personeelsbestand groeide zelfs tot boven de tweehonderd. Begin jaren tachtig kwam de klad in het onroerend goed en daalde het aantal medewerkers tot rond de vijftig. Om tijdens de crisis aan het einde van het eerste decennium van de huidige eeuw te halveren tot rond de 25. Sinds 2013 maakte Groosman een periode van groei door en het aantal medewerkers is sinds enkele jaren weer stabiel rond de vijftig.

Wil je meer weten? Lees dan het hele klantverhaal!

Gepubliceerd op18 januari 2021 om 8:30