Renson
Deel deze spotlight

RENSON EN LIXIL BUNDELEN HUN KRACHTEN

Tekst
BeeldRenson

LIXIL brengt 'outdoor living' in Japan naar een hoger niveau dankzij de terrasoverkappingen van Renson.

Mensen in Japan willen 'terug naar de natuur' en streven ernaar om 'meer tijd buiten door te brengen'. Ondanks het feit dat er steeds minder nieuwe huizen worden gebouwd, is er een enorme markt voor high-end outdoor-oplossingen. Dat is precies de reden waarom LIXIL en Renson nu de krachten bundelen voor zowel de residentiële, als de commerciële markt. Samen willen ze de mensen hoogwaardige Outdoor-oplossingen aanbieden en hen de mogelijkheden geven om meer tijd buiten door te brengen. Lixil zal in het najaar van 2019 in Japan de Camargue Skye van Renson lanceren onder de naam ‘Garden Annex’ en zal deel uitmaken van het merk EXSIOR.

Het creëren en leveren van hoogwaardige producten voor onze klanten, dat is waar het bij deze samenwerking om draait", aldus Satoshi Yoshida, CEO LIXIL Housing Technology Japan. "Doordat het aantal nieuw gebouwde huizen in Japan begint af te nemen, moeten we onze bedrijfsdomeinen herdefiniëren in de richting van duurzame groei", legt hij uit. "LIXIL wil emotionele waarde creëren en producten aanbieden aan klanten uit het hoogste segment”. In hun zoektocht naar een product dat hieraan voldeed, kwam Renson in beeld met hun high-end outdoor living concepten. Die wereldwijde toptechnologie wil LIXIL linken aan z’n Japanse know-how om z’n doel te bereiken.

"We hebben LIXIL voor het eerst ontmoet op de internationale R+T beurs in 2015", herinnert Paul Renson (CEO Renson) zich. "Sindsdien hebben we een vertrouwensrelatie opgebouwd. Bij beide bedrijven maken innovatie en high-end design deel uit van ons DNA. Ik ben er dan ook erg trots op dat we vandaag onze samenwerking kunnen aankondigen. We delen dezelfde missie wat betreft comfortabel wonen en willen beide ook totale outdoor concepten aanbieden i.p.v. individuele producten. Daarom zien we een enorm potentieel in deze nieuwe samenwerking om onze outdoor-oplossingen in Japan te lanceren.”

Paul Renson gaat verder: “Voor Renson is co-development met andere gelijkgestemde, sterke merken heel belangrijk. Daarom werken we ook samen met bedrijven als Velux, Barco, Schüco, LG en Somfy. Wij geloven in ‘open innovatie’ tussen onze merken. Hierdoor blijven we innoveren en gezamenlijk internationaal groeien.

Takeshi Iohara, General Manager Exterior Business Division LIXIL Housing Technology Japan: "Outdoor living bestaat reeds 30 jaar in Japan. Mensen hebben nood aan ‘speciale ruimtes die verbonden zijn met de natuur’. Daarom lanceren we dit najaar de Renson Camargue Skye onder de naam ‘Garden Annex’. Garden Annex zal deel uitmaken van het merk Exsior in Japan.” Deze terrasoverkapping is uitgerust met een lamellendak. De lamellen kunnen roteren, waardoor mensen zichzelf kunnen beschermen tegen zowel de zon, als regen. Maar, je kan de lamellen ook volledig openschuiven om overdag volop van het zonlicht te genieten of ’s nachts de sterrenhemel te kunnen aanschouwen. Dankzij een app op een smartphone of tablet kan men de lamellen bedienen. Verder kan de Renson Skye ook uitgerust worden met windbestendige screens, speakers, verwarmingselementen en LED-verlichting. Op die manier kunnen we klanten heel het jaar lang de perfecte Outdoor-ervaring aanbieden.

Gepubliceerd op11 april 2019 om 11:11