Hoog Catharijne Utrecht
Hoog Catharijne is dé Fashion en Food bestemming van Nederland. Je kunt hier zeven dagen per week terecht bij meer dan 150 winkels en restaurants. Daarnaast vormt Hoog Catharijne de voetgangersroute tussen het drukke Utrechtse Centraal Station en de binnenstad, zeven dagen per week, 24 uur per dag.
In deze drukke ruimte biedt Exterion Media adverteerders de mogelijkheid om op een spectaculaire manier te adverteren, namelijk het geheel aankleden van een trapopgang in het winkelcentrum.
PPP Nederland werd door Exterion Media benaderd om ter plekke de mogelijkheden voor deze eyecatcher te onderzoeken en de complete uitvoering hiervan te verzorgen. Naast dat deze campagne een geweldige impact moest gaan hebben werd ook extra aandacht gegeven aan de veiligheid van het passerende publiek. Zo werd er bij de uitvoering voor gekozen om de werkplek geheel af te zetten en de uitvoering hiervan in twee delen uit te voeren in de nachtelijke uren zodat de looproute tussen centrum en station wel begaanbaar bleef tijdens de montage. PPP Nederland toverde aldus begin april 2019 de trapopgang in één nacht om tot een waar Alpenlandschap waarbij de montage zelf al veel bekijks trok van het publiek. Om de trapopgang ook veilig te houden werd voor de stickers op de vloeren gekozen voor materialen met anti slip.
Na afloop van de campagne kon door de gekozen materialen de trapopgang weer in oorspronkelijke staat opgeleverd worden. Klaar voor de volgende eyecatcher op deze drukke plek in Utrecht!